Wrayov sprievodca peklom

Úvod

Tento text obsahuje nejaké tie informácie, ktoré by sa vám mohli hodiť pri hraní Diabla. Rady sú najmä pre Multiplayer hru a charakter Sorceror, avšak môžu sa hodiť aj do Single Playera a pre iné charaktery.
Hneď na začiatok by som vám poradil že ak máte sieť, nedávajte si Single Player. Ak by ste sa totiž neskôr rozhodli pre multiplayer hru, museli by ste si postavu vymakať úplne od začiatku lebo prenos postavy zo single do multi nie je možný. Okrem toho Multiplayer hra sa dá kľudne hrať aj keď ste sám (a to je obrovská výhoda najmä na trénning), a obsahuje až na Questy veľmi podobné úrovne ako Single. Ďalšou výhodou je, že môžte hrať levely viackrát. Jediná nevýhoda (ale v podstate to ani nie je nevýhoda) je že sa hra nedá savenúť (na druhej strane postava sa saveuje automaticky)
Keďže neskôr sa mi dostal do rúk aj AddOn na túto hru Diablo - Hellfire, budem písať poznámky určené pre Hellfire zelenou farbou.
Hellfire bolo pôvodne určené IBA pre single player, ale existuje patch, ktorý umožní aj multiplayer hru. Ja osobne mám multiplayer verziu. Konvertovanie postáv do Hellfire je jednoduché stačí skopírovať súbor dlinfo_?.drv na hrinfo_?.drv (v adresári windows) a je to. Trocha malá nepríjemnosť je že veci zmiznú, preto ich pred konvertovaním predajte, lebo peniaze vám ostanú.

Prečo Sorceror?

Sorceror je podľa mňa najsilnejšou postavou a to z toho dôvodu, že môže likvidovať na diaľku. Zo začiatku je síce poriadne slabý, a budete zomierať poriadne často, ale tak od levelu 10 sa stáva priemerným, od levelu 20 silným a od levelu 30 neporaziteľným. Jediná jeho nevýhoda je slabá sila, a preto sa vám môže stať, že niektoré veci proste neunesiete (Tomu sa však dá pomôcť, neskôr napíšem ako). Vôbec každá postava má svoje limity ktoré nemožno prekročiť.
WARRIOR ROGUE SORCEROR MONK BARBARIAN BARD
STRENGTH 250 55 45 150 255 120
MAGIC 50 70 250 80 0 120
DEXTERITY 60 250 85 150 55 120
VITALITY 100 80 80 80 150 100
life 316 201 138 201 416 221
mana 98 173 596 183 0 231

Ešte čo jednotlivé atribúty znamenajú... Strength je sila, Magic sú kúzla, Dexterity obratnosť a Vitality koľko má postava energie... U každej postavy majú tieto atribúty iný význam, ale Strenght u každého pridáva Damage, a je to jeden z dôležitých atribútov ak chcete mať silnú zbroj, štít alebo zbraň. Magic umožňuje čarovať čoraz zložitejšie kúzla a zvyšuje manu tj. koľko krát môžte kúzlo použiť, Dexterity zvyšuje šancu zasiahnuť cieľ a zvyšuje Armor Class a Vitality zvyšuje energiu postavy (Hit Points). U Sorcerora to funguje takto: za každý 1 bod strength pridáva 1% damage, za každý 1 bod magic pridáva 2 mana, za každé 2 body dexterity pridáva 1% na šancu zasiahnuť cieľ a za každých 5 bodov dexterity dá 1 Armor Class a za 1 bod Vitality dá 1 život. Pri level up dostane 1 life a 2 mana. Pri "Level Up" doporučujem brať (kúzelníkovi) najmä silu (zo začiatku) magic (po dosiahnutí sily 45, alebo aj skôr) a ostatné dva ako chcete, ale lepšie je asi Dexterity. Neskôr keď pribudne možnosť kupovať si u čarodejky elixíry, tak radšej Vitality, lebo elixíry na Dexterity sa vyskytujú omnoho častejšie ako na Vitality.
V Hellfire sa vyskytuje tiež ďalší charakter Monk a dva tajné charaktery Bard a Barbarian. Tieto sa aktivujú keď urobíte súbor command.txt a doňho napíšete bardtest, alebo barbariantest môžte postupne aj oba.
Bard je podobná Rogue. Môž mať však naraz až dve zbrane takže hodnoty damage a tohit sa sčítajú, takže môže byť pekne silná. Útočí tiež oboma naraz, a zabíja teda viac nepriateľov naraz. Tiež dostáva dosť atribútov za level a vie celkom dobre čarovať (iba Sorceror je lepší). Tiež má základnú vlastnosť Identify čo sa môže hodiť.
Barbarian je odvodený od Warriora. Má tú výhodu, že dokáže používať obojručné zbrane v jednej ruke a ak nemá štít tak zabije aj troch naraz. Má základnú vlastnosť Rage, ktorá zvýši na 12 sekúnd jeho silu o (2 x level) vitalitu o (2 x level) a dexteritu o (1.5 x level). Potom ale 12 sekúnd oddychuje a tieto hodnoty o toľko klesnú. Tiež stratí (2 x vitality) hitpointsov. Za level tiež dostáva Resist all +1, čo je tiež užitočné.
Monk je veľmi dobrý bojovník zblízka (najmä palicou) a tiež vie celkom dobre čarovať.

Kúzla

Kúzla sú pre čarodeja najdôležitejšou schopnosťou (logicky). Myslím že každá postava sa dokáže naučiť všetky kúzla, ale v čarovaní sa Sorcererovi nikto nevyrovná.
STAFF RECHARGE SKILL
Táto schopnosť slúži na dobíjanie čarovných paličiek. Je podľa mňa prakticky na nič, lebo paličky samé o sebe nie sú nič moc, a za každým keď nabijete takto palicu klesne počet maximálnych rán. Ak už chcete silou mocou používať nejakú paličku tak si ju chodievajte nabiť radšej za peniaze k čarodejnici.
FIREBOLT
Je to ohnivé kúzlo. Postava vypustí malú ohnivú guľku, ktorá letí stále rovno až kým nezasiahne cieľ, alebo stenu. Firebolt je dosť slabé kúzlo, ale možno ho využiť najmä v nižších leveloch. Neskôr vo vyšších leveloch sa ukáže neefektívne a asi ho nebudete používať. Jeho jedinou výhodou je že je lacné.
CHARGED BOLT
Je to bleskové kúzlo. Postava vypustí malé blesky, ktoré behajú po zemi do všetkých strán. Je to stredne silné kúzlo, ale má obrovskú výhodu, že zasiahne aj viac cieľov naraz. Dá sa použiť aj vo vyšších leveloch, najmä pre veľký rozsah ničenia a neveľmi veľkú cenu. Ak bojujete v skupinkách tak ho používajte iba ak ste prvý, lebo spoluhráči vás za to určite nebudú mať radi keď nejaký blesk zasiahne náhodou aj ich... Čím vyšší level tým viac bleskov.
HOLY BOLT
Je niečo na spôsob Fireboltu, až na to že to nie je ani oheň ani blesk. Je to pomerne silné kúzlo, ale zasiahne iba nemŕtvych (kostry a zombie). Prakticky sa veľmi nedá použiť a myslím že je vhodné iba na zlikvidovanie Skeleton Kinga v leveli 3 a Diabla na konci hry.
HEALING
Toto je veľmi užitočná vec najmä v nižších leveloch keď ešte nemáte mana štít. Pomocou tohto kúzla sa dokážete vyliečiť. Budete to používať asi dosť často lebo je to omnoho výhodnejšie ako nosiť so sebou kopec červených drinkov. Je síce trošku drahé, najmä v nižších leveloch, ale len čo budete mať dostatok Many nebude to pre vás žiadny problém. Toto kúzlo si doporučujem uložiť aj cez Hotkey (napr. F8)
HEAL OTHER
Toto je tiež celkom užitočná vec. Pomocou toho môžte liečiť druhých. Tiež sa dá veľmi dobre využiť ak kryjete inú postavu. Stačí sa držať za ňou, a kým ona bije vy ju dopĺňate...
INFERNO
Je to ohnivé kúzlo. Je stredne silné, ale má trošku väčší rozsah. Oplatí sa využívať iba ak ste obkolesení nepriateľmi.
FIREWALL
Je to ohnivé kúzlo. Vypustite ohnivú stenu a tá bude likvidovať všetko čo cez ňu prejde (aj vás). Jedinou výhodou je to, že vydrží horieť veľmi dlho.
TELEKINESIS
Celkom užitočné kúzlo. Môžete s ním na diaľku otvárať truhličky, alebo brať veci. Veľmi dobre sa využíva keď berete cez stenu knihu z knižnice, alebo nejaký oltár.
LIGHTNING
Je o niečo silnejšie ako charged bolt, ale nemá až taký veľký rozsah. Na druhej strane však ide iba jedným smerom a tak aspoň nezraníte ostatných z družiny. Tiež je smrtiace počas celej dráhy letu, takže ak stoja beštie za sebou je veľmi výhodne.
TOWN PORTAL
Je to veľmi užitočné kúzlo. Spraví vám portál do mesta, takže si môžete odskočiť hore kedykoľvek potrebujete (predať veci čo ste našli, alebo nakúpiť drinky a nabiť palice). Je to omnoho praktickejšie ako nosiť so sebou zvitky s portálom. Okrem toho toto kúzlo nie je ani tak veľmi drahé.
FLASH
Toto je podľa môjho názoru jedno z najneužitočnejších kúziel. Dá sa využiť jedine ak sa na vás nepriatelia hrnú zo všetkých strán.
STONE CURSE
Pomocou tohto kúzla aspoň na chvíľku zastavíte nepriateľa. Efekt skamenenia trvá asi tak 5 sekúnd ale za ten čas ho môžte dostať inými kúzlami. Je to veľmi výhodné kúzlo najmä pri prémiových nepriateľoch. (Butcher a Skeleton King sú potom hračka)
PHASING
Je ďalšie neužitočné kúzlo a ani si nespomínam že by som ho niekedy použil. Teleportuje vás do náhodne vybranej časti obrazovky. Teoreticky sa dá využiť keď sa rýchlo potrebujete dostať od nepriateľov ktorí útočia zo všetkých strán, alebo na pár pokusov sa vám možno podarí teleportovať sa za stenu. Celkovo je však podľa mňa toto kúzlo naozaj na nič.
MANA SHIELD
Toto kúzlo začnite používať hneď ako ho získate. Vytvorí nad vami štít, a nepriatelia vám nebudú uberať energy ale manu, tú si aj tak stále dobíjate z drinkov takže máte o starosť menej keď nemusíte kontrolovať aj život. Okrem toho život vám začne uberať až keď vám dôjde mana, takže máte vlastne (život+mana) hit points. Vo vyšších leveloch sa toto kúzlo stáva nevyhnutným pre prežitie.
ELEMENTAL
Vypustí ohnivého chlapíka a ten likviduje všetko čo mu príde do cesty. Je to pomerne silné kúzlo, ale podľa mňa iba pekne vyzerá. Omnoho efektívnejšie je používať iné ohnivé kúzla. Má však výhodu že "zameriava" nepriateľa, neletí rovno.
FIREBALL
Tak toto je asi vaše najsilnejšie kúzlo. Je síce zo začiatku aj pekne drahé ale nič sa mu nevyrovná. Je to poriadne vylepšená verzia Fireboltu. S týmto kúzlom dostanete každú postavu ktorá nie je imúnna ohňu. Určite si ho obľúbite.
FLAME WAVE
Tiež veľmi silné kúzlo, oplatí sa ale iba ak je pred vami veľa nepriateľov citlivých na oheň. Vypúšťa niečo ako Firewall ale pohybuje sa stále dopredu.
CHAIN LIGHTNING
Toto je najničivejšie kúzlo aké máte. Nie je síce až tak silné, ale ničí všetko navôkol. Je zo začiatku dosť drahé ale za tú cenu to stojí. Vo vyšších leveloch si ho určite obľúbite a spolu s Fireballom by nemal chýbať u nijakého čarodeja. Čím vyšší level tým viac bleskov.
GUARDIAN
Veľmi pekné a veľmi užitočné kúzlo. Vypustíte na zem dráčika a ten za vás likviduje všetko navôkol. Veľmi užitočné ak sa na vás hrnie veľa nepriateľov, stačí päť dráčikov a za chvíľu je čisto. Situácia bude síce vyzerať poriadne neprehľadne ale bude čisto... Okrem toho za obete draka dostávate skúsenosti ako normálne... Tiež môžte vypúšťat dráčika len tak naslepo, ak začne strieľať znamená to že pred vami sú nepriatelia. V neprehľadných situáciách je veľmi výhodné vypustiť tak 5 drakov zapnúť Chain Lightning a za chvíľu bude pokoj.
GOLEM
Dalšie veľmi pekné kúzlo. Vypustíte golema a ten ničí všetko čo mu príde do cesty. Obrovskou výhodou je že vydrží až dovtedy kým ho nezničia alebo kým neopustíte level. Pri vyšších obtiažnostiach a nižších leveloch je to veľmi dobré kúzlo. Vo vyšších leveloch sa veľmi nevyplatí lebo vám golema hneď zabijú. Nevýhodou je že môžete vypustiť naraz iba jedného golema, ale boli by ste prekvapení v pohode zvládne celý prvý level. Skúsenosti samozrejme pridáva vám a ostane vám len tá príjemnejšia časť práce pozbierať zbrane a veci. Trošku opatrne ho používajte v druhom leveli lebo môže otvoriť aj dvere k Butcherovi čo možno nebudete chcieť...
TELEPORT
Tiež super kúzlo. Dá sa využiť jednak na únik z neprehľadnej situácie, ako aj na prechod cez stenu aby ste nemuseli chodiť naokolo. Je to vlastne kontrolovaná verzia kúzla Phasing.
BONE SPIRIT
Také nejaké čudné kúzlo. Píše síce že uberá 1/3 energie nepriateľa, ale mne to veľmi nefungovalo. Veľmi často som ho nepoužíval. Uberá asi aj trochu života.
BLOOD STAR
Taká červená gulička, celkom silná aj celkom drahá. Neveľmi užitočné kúzlo. Uberá asi aj trochu života.
IDENTIFY
Identifikuje neznámu vec, takže ju nemusíte nosiť hore do mesta. Celkom užitočné, takéto zvitky sa oplatí brať. V Hellfire základná Bardova vlastnost.
INFRAVISION
Tiež celkom pekné kúzlo. Aktivujete ho a vidíte nepriateľov za rohom alebo cez steny. Aj tieto zvitky sa oplatí brať.
RESSURECT
Oživuje padlého spoluhráča, takže nemusí ísť úplne od začiatku. Noste zo sebou aspoň dva, keby dačo.
APOCALYPSE
Zničí všetko na obrazovke. V Hellfire aj kniha.
NOVA
Vypustí blesky na všetky strany (kruh). V Hellfire aj kniha.
REPAIR
Opravuje veci. Nie však na úplne max Durability, a trochu ich takto znehodnotí, neoplatí sa veľmi používať. Je to základna vlastnosť Warriora, čarodejník sa ju nemôže nijako naučiť.
TRAP DISARM SKILL
Odstraňuje pasce. Základná vlastnosť Rogue, čarodej sa to nikdy nemôže naučiť.

Všetky kúzla nemajú pevne dané hodnoty many, alebo damage. Tieto závisia jednak od levelu kúzla (max 15), a jednak od rôznych oltárov ktoré poberete. Maximálny level kúzla, sa tiež dá zvýšiť pomocou rôznych vecí, ale cez 20 neviem či sa dá dostať...
V demo verzii Diabla boli aj tieto kúzla: Etherealize, Blood Boil, Invisibility, Blood Ritual a Doom Serpent's (v klasickej verzii som sa však s nimi nestretol a s najväčšou pravdepodobnosťou nie sú)
* V Hellfire je o 5 kúziel viac, podľa niektorých zdrojov sa dá aj v klasickom Diable naučiť Nova, alebo Apocalypse, mne sa to zatiaľ nepodarilo (a asi ani nepodarí lebo Diablu sa už nevenujem). V Hellfire existujú ešte tieto kúzla: Search, Lightning Wall, Warp, Reflect, Ring of Fire, Immolation. Tiež je sa možné naučiť niektoré kúzla, ktoré v diablo existovali iba na zvitkoch alebo palicach (Nova, Apocalypse)
BERSERK
Príšera zošalie a bude útočiť na ostatné príšery. Škoda že experience body sa nepočítaju.
FIRE RING
Vytvorí okolo vás ohnivý kruh a každý kto cez neho prejde dostane nejaké ohnivé damage.
IMMOLATION
Vystrelí firebally do všetkých strán. Veľmi užitočné keď ste obkolesení beštiami citlivými na oheň.
LIGHTNING WALL
Urobí stenu z bleskov, je to vlastne variácia na Firewall.
REFLECT
Celkom dobrá vec. Keď sa zapne odráža čast damage naspäť k útočníkovi.
SEARCH
Tiež užitočné kúzlo. Keď sa aktivuje zviditeľní všetky predmety na zemi takže sa omnoho ľahšie hľadajú. V 1.01 ich aj ukazuje na mape.
WARP
Teleportuje postavu k najbližším schodom. Užitočné ak potrebujeme rýchlo zmiznúť.
RAGE
Je základnou vlastnosťou barbariana, na 12 sekúnd zvýši atribúty a ďalších 12 relaxuje a zníži atribúty... Čarodej sa to nikdy nenaučí.

Ďalšou vecou ktorá sa nachádza v Hellfire sú Runy. Toto sú vlastne pasce, ktoré možno umiestniť v dungeone a keď na ne príšera (možno aj iný hráč) stúpi spustí kúzlo.

Príšery

V diable existujú tri typy príšer Undead, Animals a Demons. Základné odolnosti každého typu beštie sa objavia po 15 zabitiach, po 30 sa ukážu aj Hit Pointsy.

KOSTRY (undead, level 1 - 6)
Kostry sú asi najľahšie príšery, pohybujú sa tak, že útočia priamo na hráča a aj keď sa pohybujú dosť rýchlo, robia to po kúskoch takže nie je problém im ujsť, funguje na nich aj Holy Bolt kúzlo. Menšie problémy robia strelci.

GOBLINI (animal, level 1 - 5)
Sú tiež veľmi príjemné príšery, lebo sa zabíjajú veľmi ľahko. Trošku vadí, že keď zabijete jedného ostatní sa rozpŕchnu, ale s dobrými kúzlami to nie je problém.

SCAVENGERI (animal, level 1 - 5)
Sú také malé príšerky čo chodia po zemi a žerú ostatné kosti (takto sa regenerujú), sú tiež pomerne ľahké a nemali by robiť problémy. Trocha zle je keď vás obkolesia, lebo potom sa nedá odrážať ich útok, ale s nejakým kúzlom veľkého rozsahu sú úplne v pohode.

ZOMBÍCI (undead, level 1 - 5)
Pohybujú sa veľmi veľmi pomaly aj keď vydržia čosi viac. Dajú sa však veľmi dobre likvidovať na diaľku takže väčšina z nich sa ani veľmi nepriblíži. Tiež nemajú veľmi radi oheň. Trocha nepríjemný je Black Death, lebo "saje" život.

MALÍ VTÁCI (animal, level 2 - 8)
Títo sú už celkom nepríjemní, lebo sú malí a rýchli a ťažko ich trafiť, niektorí tiež používajú kúzla čo celú záležitosť komplikuje. Ale s kúzlami veľkého rozsahu tiež nie sú problém.

SKRYTÍ (demons, level 2 - 10)
Sú celkom nepríjemní, lebo ich nevidieť až kým nie sú dosť blízko (Rogue ich vidí trochu ďalej). Na druhej strane však reagujú na útok aj keď ich nevidieť, takže ich môže zabiť aj kúzlo "naslepo". Keď sa objavia a potom zmiznú tak pravdepodobne regenerujú.

CAPKOVIA (demons, level 4 - 9)
Sú takí stredne nebezpeční, existujú rôzne klany a každý má strelcov aj bojovníkov zblízka, najhorší je asi Fire Clan ktorý môže strieľať Blood Stary.

VEĽKÍ VTÁCI (demons, level 5 - 12)
Títo sú celkom jednoduchí, najmä preto že väčšinu času trávia na zemi ako skamenení kde regenerujú, s dobrými kúzlami nie sú žiadny problém, hádam iba na vyšších obtiažnostiach začínajú byť dosť odolní kúzlam.

OVERLORDI (demons, level 5 - 12)
Títo sú tiež veľmi pohodoví, lebo sa pohybujú poriadne pomaly. Najlepšie je ich likvidovať na diaľku.

ROHATCI (animals, level 7 - 12)
Títo môžu narobiť menšie problémy najmä keď ich je viac, najhoršie je keď sa rozbehnú, pretože potom uberú dosť energie. Niektorí (Obsidian Lord) tiež veľmi dobre odolávajú, takže môžu byť nepríjemní.

KYSELINOVÉ BEŠTIE (animals, level 6 - 14)
Tieto sú už celkom nebezpečné lebo likvidujú na diaľku, a ak ostanete stáť v tom čo vypľuvnú energia klesá ďalej... Najlepšie je ich likvidovať na diaľku z väčšej vzdialenosti ako na ktorú dopľujú...

LÁVOVÍ DÉMONI (demons, level 8 - 11)
Pohybujú sa tiež neveľmi rýchlo a dostane ich hocijaký blesk. Síce strieľajú, ale aj tak sú ľahkí... Celkovo nie sú moc silní, takže niekedy je dobré zabiť ich aj v súboji zblízka (aby nestrieľali).

PLAZY (demons, level 11 - 15)
Môžu byť celkom nebezpeční, najmä keď ich je viac. Majú rôzne odolnosti takže nefunguje na nich univerzálne kúzlo. Najlepšie je však asi použiť Flame Wave, a Chain Lightning a potom boj alebo kúzla zblízka.

BLESKÁČI (demons, level 9 - 14)
Títo hádžu blesky, a ak nemáte dosť resistance, alebo je ich viac sú dosť nepríjemní, ale s ohnivými kúzlami nie sú veľmi ťažkí. Najlepšie je medzi nich postaviť pár guardianov a potom iba čakať.

OHNIVCI (demons, level 10 - 15)
Sú najväčšími beštiami v celej hre. Sú to veľké okrídlené netvory, ktoré veľmi radi chrlia oheň. Celkovo nie sú veľmi nepríjemní aj keď vo vyšších obtiažnostiach začínajú byť dosť odolní. Najlepšie sú na nich asi blesky.

ŽENY (demons, level 12 - 15)
Tieto sú dosť nepríjemné, lebo strieľajú bloodstary všetkých možných farieb, keď ich je dosť býva to celkom neprehľadné... Väčšina z nich neznáša oheň, ale Soul Burner je voči nemu imúnna. Celkovo je Soul Burner dosť odolná beštia.

RYTIERI (demons, level 12 - 16)
Rytieri, najmä odolní, sú pre čarodeja dosť veľkým problémom. Neskôr keď sa vylepšia kúzla sú celkom v pohode, ale keď ich je naokolo veľa dokážu skomplikovať život.

ČARODEJNÍCI (demons, level 13 - 16)
Toto sú poriadne nepríjemné beštie, jednak sú odolné, jednak používajú veľa kúziel a ešte sa aj kade tade teleportujú. Najlepšie je ich likvidovať kúzlami na diaľku, ale aj to je účinné iba niekedy.

V Hellfire je zopár nových príšer (v nových leveloch). Tieto nemám až tak preskúmané, ale celkovo sa mi (aspoň na obtiažnosti normal) nezdali príliš nepríjemní. Ich špecifické vlastnosti asi najlepšie zistíte sami...
Hlavnou beštiou v Hellfire je Na Krul tento je v základe odolný voči VŠETKÝM kúzlam. Je tu však spôsob aby naňho kúzla účinkovali. Stačí pozbierať tri časti správy, prečítať Reconstructed Note a potom tri knihy ktoré sú pri jeho skrýši. Ináč ho budete musieť zabiť zblízka, čo veľmi nedoporučujem, najmä pri vyšších obtiažnostiach.

Veci

V hre existuje veľké množstvo vecí, zaujímave sú však podľa mna iba tie prémiove resp. unikátne. Pre čarodeja sú podľa môjho názoru užitočné najmä tie ktoré pridávajú silu lebo normálnym spôsobom príliš veľkú nezíska. Prémiove veci sú vôbec super, a pridávajú nasledovné vlastnosti:

ARIBÚTY

+Všetko +Strength +Magic +Dexterity +Vitality
Sky 1-3 Strength Magic Dexterity Vitality 1-5
Moon 4-7 Might Mind Skill Zest 6-10
Stars 8-11 Power Brilliance Accuracy Vim 11-15
Heaven 12-15 Giants Sorcery Precision Vigor 16-20
Zodiac 16-20 Titans Wizardry Perfection Life 21-30

ODOLNOSŤ

+Resist All +Magic Resistance +Lightning Resistance +Fire Resistance
Topaz 12-15 White Blue Red 10-20
Amber 16-20 Pearl Azzure Crimson 21-30
Jade 21-30 Ivory Lapis *Burgundy 31-40
Obsidian 31-40 Crystal Cobalt Garnet 41-50
Emerald 41-49 Diamond Sapphire Ruby 51-60

OSTATNÉ

+To Hit +Armor +Mana +Life
Bronze 1-5 Strong 20-40 Spider 11-20 Fox 11-15
Iron 6-10 Valious 41-60 Raven 15-20 Jaguar 15-20
Steel 11-30 Glorious 61-90 Snake 21-30 Eagle 21-30
Platinum 31-40 Blessed 91-110 Serpent 31-40 Wolf 31-40
Mithril 41-60 Saintly 111-130 Drake 41-50 Tiger 41-50
Meteoric 61-80 Awesome 131-150 Dragon 51-60 Lion 51-60
Godly 151-200 Wyrm 61-80 Mammoth 61-80
Hydra 81-100 Whale 81-100

*veľká časť hodnôt je iba interpolovaná (resp. extrapolovaná), úplne všetky údaje nemusia byť presné.
Predmet Zodiac (Crimson Amulet of Zodiac) sa mi podarilo získať keď som dosiahol 40ty level. Predtým asi nie je dostupný. Podľa diablo.exe existuje ešte mnoho ďalších druhov vecí tie sa však asi objavujú až za určitých špecifických podmienok a preto ich tu nevypisujem.
Pre čarodeja, je dôležité získať najskôr najmä veci ktoré zvýšia silu, pretože štandardné maximum je iba 45. Pre začiatok sa hodí teda nejaký Sword of Giants, Ring of Power, Crown of Giants alebo niečo podobné... V každom prípade je dobré aby to neboli veci, ktoré samé osebe vyžadujú nejakú silu. Čarodejovi až tak veľmi nezáleží na sile úderu, takže sekery alebo obojručné meče nie sú pre ňho najlepšou voľbou. Najvýhodnejšie sú zbrane ktoré možno držať v jednej ruke, teda do druhej ruky potom vôjde nejaký pekný prémiový štit. Keď s pomocou prémiových vecí dosiahnete silu najmenej 90 (ale stačí 90) môžete si dovoliť uniesť najlepší armor. Armor si kľudne môžete dovoliť poriadne silný... Aj keď to bude znieť skôr ako rada pre Warriora, odporučujem celkový Armor Class aspoň 200 (využite nejaký Saintly Plate) a MAX odolnosť voči všetkým kúzlam. Ďalšie prémiové veci môžte využiť na zvýšenie odolnosti voči kúzlam, alebo to čo práve potrebujete.

V Hellfire existujú ďalšie typy vecí, ale na klasické odlíšenie hodnôt sa používaju slová uvedené hore. Nové veci sú vačšinou typu xDamage, +Damage, alebo upravujú proste niečo iné ako základne atribúty. Tiež existujú rôzne olejčeky ktoré upravujú vlastnosti vecí. Či už Durability, Damage alebo Chance to Hit. Ich trvanlivosť je však rôzna.
Oil of Accuracy zvýši DOČASNE chance to hit o 1-2
Oil of Ages spraví NAVŽDY vec nezničiteľnou
Blacksmith's Oil opraví 20% poškodenia, ak je vec úplne opravená zvýši NAVŽDY durability o 1
Oil of Death DOČASNE zvýši minimal damage zbrane o 1 a maximal o 2
Oil of Durability opraví 50% poškodenia, ak je vec úplne opravená zvýši NAVŽDY durability o 1
Oil of Fortitude NAVŽDY zvýši durabilitu o 10 - 50
Oil of Hardenig zvýši DOČASNE armor class štítov a prilby o 1 zbroje o 2
Oil of Impreviousness zvýši DOČASNE armor class o 3 - 5
Oil of Mastery zvýši DOČASNE chance to hit o 3 - 5
Oil of Permanence spraví vec NAVŽDY nezničiteľnou
Oil of Sharpness pridá DOČASNE maximal damage zbrane o 1
Oil of Skill DOČASNE zníži atribúty potrebné na používanie zbrane

Ďalší problém v Hellfire je že nemožno kúpiť príliš drahé veci, lebo keď bude všetok priestor zaplnený peniazmi, nebude miesto na novú vec. Je potrebné navštíviť farmára (pri kravách). Prvýkrát dá Rune Bomb, ktorá otvorí ďalšie levely (pri rieke dole), a keď k nemu prídete potom dá vám amulet, s ktorým môžte mať dvakrát viac zlata...

To akú vec nájdete závisi jednak od levelu v ktorom hráte, tiež od obtiažnosti a od vášeho levelu. Niektoré veci (Godly Plate of Whales) však asi nájdete iba na obtiažnosti Hell/Hell. Na druhej strane veľa unique items možno nájsť aj v Normal/Hell a vôbec táto obtiažnosť sa mi zdá na hľadanie unique najlepšia.


Ďalšie veľmi pekné veci sú Unique Items, tie s ktorými som sa stretol tu vypíšem.

Aguinara's Hatchet


Spells are increased 1 level, +10 Magic, Resist Magic 75% Max

Blackoak Shield

+10 Dexterity, -10 Vitality, Armor Class 18, -10% Light Radius, High Durability

Bloodslayer

+100% Damage, +200% Damage vs. Demons, -5 to All Attributes, Spells are decreased 1 level

Bow of the Dead

Chance to Hit +10%, +4 Dexterity, -3 Vitality, -20% Light Radius, Altered Durability

Constricting Ring

Resist all 75% Max; Constantly lose Hit Points

Doombringer

Chance to Hit +25%, +250% Damage, -5 to All Attributes, Hit Points -25, -20% Light Radius

Dragon's Breach

Resist Fire +25%, +5 to Strength, Armor Class 20, -5 to Magic, Indestructible

Dreamflange

+30 Magic, Mana +50, Resist Magic +50, +20% Light Radius, Spells are increased 1 level

Eaglehorn

+20 Dexterity, Chance to Hit +50%, +100% Damage, Indestructible

Flamedart

Fire Arrows Damage 1-6, Fire Hit Damage 1-6, Chance to Hit +20%, Resist Fire +40%

Fool's Crest

-4 to All Attributes, Hit Points +100, +6 Damage from Enemies, Attacker takes 1-3 Damage

Gibbous Moon

+2 to All Attributes, +25% Damage, Mana +15, -30% Light Radius

Gnarled Root

Chance to Hit +20%, +300% Damage, +10 to Dexterity, +5 to Magic, Resist All +10%, Armor Class -10

Gnat Sting

Multiple Arrows per Shot, Unusual Item Damage, Quick Attack, Indestructible

Gotterdamerung

+20 to All Attributes, Armor Class 60, - 4 Damage from Enemies, All Resistance Equals 0, -40% Light Radius

Hammer of Jholm

+7 % Damage, Indestructible, +3 Strength, To Hit +15%

Hellslayer

+8 Strength, +8 Vitality, +100% Damage, Hit Points +25, Mana +25

Ice Shank

Resist Fire +40%, Altered Durability, +9 Strength

Immolator

Resist Fire +20%, Fire Hit Damage 4, Mana +10, -5 to Vitality

Inferno

Fire Hit Damage 2-12, +30% Light Radius, Mana +20, Resist Fire 75% Max

Leather of Aut

Armor Class 15, +5 to Strength, -5 to Magic, +5 to Dexterity, Indestructible

Lightsabre

+20 % Light Radius, Lightning Hit Damage 1-10, Chance to Hit +20%, Resist Lightning +50%

Messerschmidt's Reaver

+200 % Damage, Adds 15 Points to Damage, +5 All Attributes, Hit Points -50, Fire Hit Damage 2-12

Naj's Puzzler

+20 Magic, +10 to Dexterity, Resist All +20%, 57 Teleport Charges, Hit Points -25

Nightscape

Faster Hit Recovery, -40% Light Radius, Armor Class 15, +3 to Dexterirty, Resist All +20%

Ring of Engagement

-1 Damage from Enemies, Attacker takes 1-3 Damage, Armor Class 5, Damages Targets Armor

Rod of Onan

+100% Damage, +5 to All Attributes, 50 Golem Charges

Schaefer's Hammer

-100% Damage, Lightning Hit Damage 1-50, Hit Points +50%, Resist Lightnig 75% Max, +10% Light Radius

Shadowhawk

-20% Light Radius, Hit Steals 5% Life, To Hit +15%, Resist All +5%

Sparking Mail

Armor Class 30, Lightning Hit Damage 1-10

Split Skull Shield

Armor Class 10, Hit Points +10, +2 Strength, -10% Light Radius, Altered Durability

Stonecleaver

Hit Points +30, Chance to Hit +20%, +50% Damage, Resist Lightning +40%

Stormshield

Armor Class 40, +4 Damage from Enemies, +10 Strength, Indestructible, Fast Block

The Blackoak Bow

+10 to Dexterity, -10 to Vitality, +50% Damage, -10% Light Radius

The Bonesaw

Adds 10 Points to damage, -5 Magic, -5 Dexterity, Hit Points +10, Mana -10

The Cranium Basher

Adds 20 Points to Damage, +15 Strength, Indestructible, Mana -150, Resist All +5%

The Executioner's Blade

+150% Damage, Hit Points -10, -10% Light Radius, High Durability

The Falcon's Talon

Fastest Attack, Chance to Hit +20%, -33% Damage, +10 Dexterity

The Gladiator's Bane

Armor Class 25, -2 Damage from Enemies, High Durability, - 3 to All Attributes

The Grandfather

One Handed Sword, +5 to All Attributes, Chance to hit +20%, +70% Damage, Hit Points +20

The Needler

Chance to Hit +50%, Unusual Item Damage, Fast Attack

Thinking Cap

Mana +30, Spells are Increased 2 Levels, Resist All +20%, Altered Durability

Thundercall

Chance to hit +35%, Lightning Hit Damage 1-10, 76 Lightning Charges, Resist Lightning +30%, +20% Light Radius

Torn Flesh of Souls

Armor Class 8, +10 Vitality, -1 Damage from Enemies, Indestructible

Wicked Axe

Chance to Hit +30%, +10 Dexterity, -10 Vitality, -5 Damage from Enemies, Indestructible

Windforce

+5 to Strength, + 200% Damage, Knocks Targets Back

Existujú tieto unique items (podľa diablo.exe)
Ring of Engagement, Constricting Ring, The Bleeder Ring of Regha, Bramble, Stormshield, Holy Defender, Blackoak Shield, Dragon's Breach, Split Skull Shield, The Deflector, Demonspike Coat, Naj's Light Plate, Nightscape, Scavenger Carapace, Sparking Mail, Wisdom's Wrap, Leather of Aut, The Rainbow Cloak, The Gladiator's Bane, Torn Flesh of Souls, Royal Circlet, Gotterdamerung, Fool's Crest, Overlord's Helm, Thinking Cap, Helm of Spirits, Rod of Onan, Mindcry, Naj's Puzzler, The Protector, Thundercall, Gleamsong, Stormspire, Immolator, Staff of Shadows, Dreamflange, Schaefer's Hammer, The Cranium Basher, Gnarled Root, Baranar's Star, The Celestial Star, Civerb's Cudgel, Hammer of Jholm, Crackrust, Messerschmidt's Reaver, Hellslayer, Aguinara's Hatchet, Stonecleaver, Wicked Axe, The Celestial Axe, Bloodslayer, Sharp Beak, The Mangler, The Grandfather, The Grizzly, Doombringer, The Falcon's Talon, Lightsabre, Wizardspike, Shadowhawk, The Bonesaw, The Executioner's Blade, Ice Shawk, Gibbous Moon, Black Razor, Gryphon's Claw, The Defender, Gonnagal's Dirk, Eaglehorn, Windforce, Fleshstinger, Flamedart, The Blackoak Bow, Bow of the Dead, Deadly Hunter, The Celestial Bow, The Needler, The Rift Bow, The Butcher's Cleaver

V Hellfire existujú tieto ďalšie unique items.

Acolyte's Amulet

50% Mana moved to Health

Bone Chain Armor

Armor Class 40, Extra rmor Class vs Undead

Gladiator's Ring

40% Health moved to Mana

Shirotachi

One Handed Sword, Fastest Attack, Penetrates Target's Armor, Lightning hit Damage 6

V Hellfire existujú tieto unique items (podľa hellfire.exe)
Gladiator's Ring, Acolyte's Amulet, Demon Plate Armor, Bone Chain Armor, Diamondedge, Eater of Souls, Shirotachi, Thunderclap, Blitzen, Armor of Gloom, Flambeau, Gnatsting, Amulet of Warding, Ring of Thunder, Ring of the Mystics, Ring of Magma, Karik's Ring, Xorine's Ring, Mercurial Ring, Giant's Knuckle



*z iného zdroja mám aj všetky unique items vypísané, ale tu sú uvedené iba tie, ktoré som našiel, a sú teda overené a skutočné :-)
**v Diablo a Hellfire bolo pôvodne plánovaných o niečo viac vecí, ktoré sa však do official hry nedostali

Oltáre

Dalšia kapitola, s ktorou sa stretnete asi v každom FAQ su oltáre. Oltáre upravujú vlastnosti vašej postavy, alebo jej kúziel. Nie všetky oltáre sú prospešné, resp. nie o všetky máte ako Sorceror záujem, preto sa oplatí niektoré vypísať. (neviem či tu budú uvedené všetky oltáre, resp. všetky ich vlastnosti)

ABANDONED SHRINE Dexterity +2
"The Hands of men may be guided by faith"
CAULDRON (taký kotlík, nachádza sa iba od 13 levelu) Náhodný efekt (pozor risk nie je vždy zisk)
podľa efektu
CREEPY SHRINE Strength +2
"Strength is bolstered by heavenly faith"
CRYPTIC SHRINE Aktivuje kúzlo Nova, a doplní manu
"Arcane power brings destruction"
DIVINE SHRINE Dá plný modrý a červený drink, alebo dva veľké žlté
"Drink and be Refreshed"
EERIE SHRINE Pridá manu alebo magic (navždy), ale kúzla budú uberať viac many (asi)
"Knowledge and wisdom at the cost of self"
ELDRITCH SHRINE Premení všetky drinky na žlté
"Crimson and azzure become as the sun"
ENCHANTED SHRINE Všetky kúzla +1 level, jedno kúzlo -1 level
"Magic is not always what it seems"
FASCINATING SHRINE Ubere 10% many (navždy), ale zvýši silu fireballu (boltu) o 2
"Intensity comes at the cost of wisdom"
FOUNTAIN OF TEARS -1 jeden atribút, +1 iný
nenapíše nič
GOAT SHRINE Náhodný efekt (pozor risk nie je vždy zisk)
podľa efektu
GLIMMERING SHRINE Identifikuje veci
"Mysteries revealed in the light of reason"
GLOOMY SHRINE -1 Damage všetkým zbraniam, +2 Armor všetkým brneniam
"Those who defend seldom attack"
HIDDEN SHRINE Jedna vec -10 odolnosť, ostatné +10
"New strength is forged through destruction"
HOLY SHRINE Premiestni do náhodnej časti obrazovky
"Wherever you go, there you are"
IMPOSING SHRINE +2 Dexterity
"A surge of blood interrupts your toughts"
MAGICAL SHRINE Zapne mana štít
"While the spirit is vigilant the body thrives"
MURKEY POOL Zapne infravision
nenapíše nič
MYSTERIOUS SHRINE +5 jeden atribút, -1 ostatné tri
"Some are weakened while one grows strong"
MYSTIC SHRINE Všetko zlato (okrem jedného), sa skonvertuje na experience
"Your skill increase, but at a price"
ORNATE SHRINE Ubere 10% many (navždy), ale zvýši silu holy boltu o 2
"Salvation comes at the cost of wisdom"
PURIFYING SPRING Pridá jeden bod Mana za každé napitie
nenapíše nič
QUIET SHRINE +2 Vitality
"The essence of life flows from within"
RELIGIOUS SHRINE Opraví všetky veci
"Time cannot diminish the power of steel"
SACRED SHRINE Ubere 10% many (navždy), ale zvýši charged bolt o 2
"Energy comes at the cost of Wisdom"
SECLUDED SHRINE Ukáže mapu celého levelu
"The way is made clear when viewed from above"
SPIRITUAL SHRINE Na každé voľné miesto dá trochu peňnazíi
"Riches abound when least expected"
SPOOKY SHRINE Ostatným hráčom dá veľké žlté drinky
"Where avarice fails patience gains reward"
STONE SHRINE Nabije všetky čarovné palice
"Power of mana refocuses renews"
SUPERNATURAL SHRINE Naplní level nad (príšerami aj vecami)
"You hear a strange cry from the distance"
TAINTED SHRINE Všetci hráči +3 jeden atribút, ostatné -1
"Those who are last may yet be first"
THAUMATOLOGY SHRINE Naplní všetky debničky v leveli
"What was once opened is now closed"
WEIRD SHRINE +1 Damage všetkým zbraniam
"The sword of justice is quick and sharp"

Hellfire
GLOWING SHRINE +5 Magic, -5% Experience
"Knowledge is power"
MENDICANT'S SHRINE 1/3 zlata skonvertuje na Experience
"Give and you shall receive"
MURPHY'S SHRINE Pokazí jednu vec alebo ubere 1/3 zlata
"That which can break will"
OILY SHRINE pridá: Monk SD, Warrior SS, Rogue alebo Bard DM, Sorceror MM, Barbarian VV
"That which does not kill you"
SHIMMERING SHRINE Obnoví manu
"Spiritual energy is restored"
SOLAR SHRINE pridá: 12-18 sila, 18-20 magic, 20-4 vitality, 4-12 dexterity (podľa času)
podľa času
SPARKLING SHRINE 1000 x level experience
"Some experience is gained by touch"
TOWN SHRINE urobí town portal
"There's no place like a home"

Tipy

*Sila kúzla z palice závisí nielen od levelu kúzla, ale najmä od vašeho levelu.
*Ak chcete zmenšiť šancu že sa vám "stratí" vec berte ju zo zeme zo zatvoreným inventárom.
*Odolnosť voči kúzlam sa zvyšuje najmä zvyšovaním levelu, nielen magickými predmetmi, napr level30 resist all 0 je silnejší ako level 20 resist all 25.
*Ak hľadáte prémiovu beštiu (napr. kvôli unique item), tak je obklopená menším svetlom, teda ak za stenou vidíte svetlú dlážku, ale chýba zdroj, bude tam prémiova beštia. (niekedy je však svetlé miesto iba preto že sa tam teleportuje čarodej)
*Žiadna beštia z celej hry nie je odolná voči všetkým kúzlam. (Stone Curse, Apocalypse, Holy Bolt)
*V Staršej verzii diabla, nefungovalo (a tu som si tiež nie istý) hit recovery. V každom prípade Fast attack je výhodnejší ako Fast Hit Recovery
*Ak ste našli pokazenú magic item, ale chcete si ju nechať, opravte ju predtým ako ju identifikujete. Bude to lacnejšie.



(c) 2000 Wray (level 40 Sorceror); w7@post.sk